cuc_V&V_第53号
11/56

953らは何もできない状況にある。これらは、データを利用した様々な分析や研究と学生の学習促進を行うことができる余地が本学ではまだまだ残されているともいえよう。データ活用が本学でも進展することを期待したい。任教員が提供を受けることすら困難な状況にある。また、本学において個々の学生のオンライン学習履歴といったデータを利用して学習支援を行ってはいない。つまり、データ活用した個々の学生への対応という観点か木村盛世(2021)『誰も書かないコロナ対策のA級戦犯』、宝島社新書.小西葉子・齋藤敬・石川斗志樹・金井肇・伊藝直哉 (2020) 「日本人はコロナ禍をどのように過ごしたか?:消費ビッグデータによる購買行動分析」『RIETI Disccusion Papser』、20-J-037.中田大悟(2021)「旅行と新型コロナ感染リスク:第三波前の個票データによる分析」『RIETI Discussion Paper』, 1-J-001.渡辺努・大森悠貴 (2020) 「新型コロナ感染拡大に伴うサービス消費自粛の度合いをクレカ取引データから推計する方法」『CIGS Working Paper』、20-001J.Angrist, J.D. and A.B. Krueger (1992). “Estimating the Payo to Schooling Using the Vietnam-Era Draft Lottery”, NBER Working Paper, 4067.Angrist, J.D. and G.W. Imbens(1995). “Two-stage least squares estimation of average causal eect in models with variable treatment intensity”, Journal of the American Statistical Association, 90(430), pp.431-442.Angrist, J.D., G.W. Imbens. and D.B. Rubi (1996). “Identification of Causal Effects Using Instrumental Variables”, Journal of the American Statistical Association, 91, pp.444-455.Angrist, J.D., S. Chen and F.B. Russell(2010). “Did Vietnam veterans get sicker in the 1990s? The complicated eects of military service on self-reported health”, Journal of Public Economics, 95(11/12), pp.824-837.Angrist, J.D. and S. Chen(2011). “Long-Term Economic Consequences of Vietnam-Era Conscription: Schooling, Experience and Earnings”, NBER Working Paper, 13411.Banerjee, A.V. and E. Duo(2019). Poor Economics, Penguin, (山形浩生訳『貧乏人の経済学』、みすず書房.)Banerjee, A.V., E. Duo and R. Glennerster (2008).“Putting a Band-Aid on a Corpse: Incentives for Nurses in the Indian Public Health Care System”, Journal of the European Economic Association, 6(23), pp.487–500.Card, D. and A.B. Krueger(1994). “Minimum wages and employment: A case study of the fastfood industry in New Jersey and Pennsylvania”, American Economic Review, 84, pp.772-784.Fujii, D. and T. Nakata(2021). “Covid-19 and Output in Japan”, RIEIT Discussion Paper, 21-E-004.Kikuchi, S., S. Kitano and M. Mikoshiba(2020). “Who Suers from the COVID-19 Shocks? Labor Market Heterogeneity and Welfare Consequences in Japan”, RIETI Discussion Paper, 20-E-064.Kremer, M(2003). “Randomized Evaluations of Educational Programs in Developing Countries: Some Lessons”, American Economic Review, 93(2), pp.102-106.Miguel, E. and M. Kremer(2004). “Worms: Identifying Impacts on Education and Health in the Presence of Treatment Externalities.” Econometrica, 72(1), pp.159–217.Neumark, D. and W. Wascher(2000). “Minimum wages and employment: A case study of the fastfood industry in New Jersey and Pennsylvania: Comment”, American Economic Review, 90(5), pp.1362-1396.Vermeersch, C. and M. Kremer(2005). “School Meals, Educational Achievement and School Competition: Evidence from a Randomized Evaluation.”, Policy Research Working Paper (World Bank), 3523.参考文献特 集社会科学におけるデータ分析

元のページ  ../index.html#11

このブックを見る